Focus: CSR "Från hygienfaktor till differentiering - Strategisk marknadsföring av Apotekets hållbarhetsarbete"

Eventet hålls på svenska och frukost serveras! Allt fler företag väljer att arbeta med hållbarhetsfrågor. Miljömässigt, socialt och ekonomiskt ansvarstagande kan närmast betraktas som en hygienfaktor. Apoteket har under många år utvecklat sitt hållbarhetsarbete. Genom att ge bra råd och sälja läkemedel, hälsoprodukter och tjänster, hjälper företaget sina kunder att leva ett liv i hälsa. Rätt läkemedelsanvändning och förbättrad hälsa leder i sin tur till minskade vårdkostnader. För Apoteket handlar hållbart företagande om att arbeta målmedvetet för att ta ansvar hela vägen från fabrik till kund och avfallshantering. Men hur kommunicerar man sitt hållbarhetsarbete till konsumenterna så att det känns relevant i köpsituationen? Och är det möjligt att bedriva lönsamma affärer samtidigt som man bidrar till en hållbar utveckling? I föreläsningen berättar Apoteket om hur de valde att göra för att kommersialisera sitt hållbarhetsarbete till slutkunden.
Published 2015-05-11 20:14 by Oskar Lundgren for International Committee